Wydarzenia
Nie zawsze jesteśmy w stanie wszystko przewidzieć. Zastanawiasz się, co zrobić, gdy Twój pojazd odmawia posłuszeństwa, a konkurencja rozkłada ręce? Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym autoryzowanym serwisem - Auto Diesel Service DBS Szoka! Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych! Jesteśmy w stanie zamówić i sprowadzić różnego rodzaju części firmy Bosch – układy wtryskowe i hamulcowe, oświetlenia, filtry i wiele więcej. Naszą ofertę kierujemy zarówno do Klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców.
Należymy do światowego systemu IC wyszukującego części firmy Bosch, których aktualnie nie ma na stanie. Na życzenie Klienta wysyłamy zapytanie, które trafia do fabryk i magazynów na całym świecie, aby w ciągu 48h dostarczyć informacji o poszukiwanych elementach i sprowadzić je do naszego zakładu. W zależności od dostępności i odległości punktu, w którym znajduje się towar, terminy realizacji zamówienia mogą się różnić. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu – w Auto Diesel Service Tadeusz Bojarski z chęcią udzielimy odpowiedzi na wszelkie nurtujące Cię pytania.
Długa historia krótko, czyli o tym jak Robert Bosch wyposażył Diesla w układ paliwowy
W 1894 roku Rudolf Diesel zaprosił Roberta Boscha do Augsburga, aby ten młody wówczas wynalazca zapoznał się z nową konstrukcją silnika. Wynalazek Diesla potrzebował bowiem układu zapłonowego, którego producentem był Bosch. Dzisiaj układu zapłonowego do Diesla już nie potrzebujemy. W nowoczesnych silnikach zapłon paliwa następuje samoczynnie, pod wpływem panujących w komorze spalania wysokiego ciśnienia i temperatury.
Spotkanie obu przedsiębiorców nie zaowocowało wówczas współpracą, miało natomiast poważne skutki dla obu z nich.
W 1922 roku Robert Bosch oficjalnie rozpoczął prace nad systemem wtrysku paliwa do silnika Diesla. Wykorzystał w tym celu swoją wiedzę i doświadczenie, jakie zdobył podczas pracy z pompami olejowymi, które były stosowane do smarowania silników samochodowych i stacjonarnych. Urządzenia olejowe Boscha doprowadzały ciecz w dokładnie odmierzonych dawkach, pod wysokim ciśnieniem, do określonych miejsc – tak jak w przypadku hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.
W 1924 roku pompa wtryskowa została wypróbowana w pierwszych seryjnie wyprodukowanych samochodach ciężarowych z silnikiem Diesla, a w 1927 roku wersja rzędowa była gotowa do produkcji seryjnej. Pierwszym odbiorcą był MAN – miało to miejsce 1928 roku. W latach 30 XX wieku w nowoczesne urządzenia swoje samochody ciężarowe, maszyny rolnicze, statki, lokomotywy i silniki stacjonarne wyposażyli następujący producenci: Alfa-Romeo, Asap (Scoda), Basse & Salve, Berliet, Bianchi, Borgward, Brossel Freres, Bussing, Citroen, Delahaye, Deuliewag, Fahr, FAMO, Faun, Graf & Stift, Guldner, Hanomag, Henschel, Hurlimann, Isotta-Fraschini, Kaelble, Klockner- Humboldt- Deutz, Krupp, Lanz, Mercedes-Benz, O.M. Brescia, Peugeot, Praga, Renault, Saurer, Scania-Vabis, Schluter, Tatra I Vomag. Do wszystkich wymienionych marek Bosch dostarczył kompletne systemy paliwowe, w skład których wchodziły: pompa wtryskowa, przewody paliwa, wtryskiwacze, filtr oraz świece żarowe, które ułatwiały rozruch zimnego silnika.
W 1936 roku wynalazek Diesla został zastosowany do samochodów osobowych Hanomag I Mercedes-Benz.
Z kolei pompy rzędowe były duże i trudno było zastosować je w samochodach osobowych. Firma Bosch w 1960 roku wyprodukowała pierwszą pompę rozdzielaczową, która w kolejnych latach będzie miała swój rozkwit i nowelizacje.
W 1995 roku do produkcji wchodzi układ wtrysku paliwa PLD (pompa-przewód-wtryskiwacz), w 1996 roku wysokociśnieniowa pompa rozdzielaczowa, w 1997 roku układ Common Rail, a w 1998 roku pompowtryskiwacz. Rozwój motoryzacji oraz świadomość ekologiczna stawiają przed producentami układów paliwowych wciąż nowe wymagania. Wszystkie wyżej wymienione produkty są wytwarzane i znajdują swoje zastosowanie po dzień dzisiejszy, a dodatkowe systemy uzdatniania spalin, takie jak system Denoxtronic, czynią Układ napędowy Diesla przyjazny środowisku naturalnemu.
Biuro 0048 91 415 02 90
Warsztat 0048 91 415 12 48
e-mail szoka@autobojarski.com.pl
Adres ul. Pomorska 57B, 74-100 Gryfino
Godziny otwarcia
poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00